online store !?צילום וידאו חתונה בטלפון
top of page

צילום חתונה בטלפון חכם

לצלם חתונה בטלפון - מי שמע על זה? הטלפונים שלנו כל כך קלים וכל כך פשוטים לתפעול. בצילום וידאו מקצועי אנחנו רגילים להחזיק את הגימבל עם המצלמה והרבה פעמים גם את התאורה - אבל עם הפלאפון הזה פשוט נהיה קל. בואו נדבר קצת על איך זה לצלם חתונה בפלפון.


צילום וידאו חתונה בטלפון

צילום ורטיקאלי

כמו ששמעתם לב הצילום היה צילום ורטיקלי לגובה וזה חלק מהחוויה בעצם חלק מהרעיון שאנחנו רוצים לצלם בפלאפון, כך שהוידאו גם כן יהיה לגובה. זה היה הקונספט. יש את העניין של האורך מוקד.

חיישן המצלמה בטלפון הוא הרבה הרבה יותר קטן ובגלל זה חברות הטלפונים צריכות לייצר עדשות שהן מאוד מאוד רחבות, זאת מכיוון שהקרופ הוא מאוד מאוד חזק. חיישן המצלמה הוא מאוד קטן וזה תמיד תמיד נותן לו תחושה מאוד מאוד רחבה. אפילו אם נשתמש בעדשה שהיא טאלא (TELE) - זאת אומרת עדשה עם זום מאוד גבוה (אורך מוקד גבוה) עדיין נקבל תחושה שהיא יחסית רחבה.

זה בא לידי ביטוי בכל מיני דברים שאנחנו רואים בצדדים שלאו דווקא שאנחנו רוצים לצלם אותם. אם זה בקלוס אפ של על הפפיון של החתן או איך שזה בא לידי ביטוי בפנים של האובייקטים שלנו, החתן או הכלה.



מצב סינמטי

המצב הסינמטי מדהים, זה לא יאומן איך שהמצלמה מצליחה באופן מלאכותי ליצור פוקוס - טשטוש רקע - ולשנות אותו בלחיצה על הטלפון - זה פשוט מטורף!

זאת לא באמת בוקה אמיתית מה שאתם רואים אלא טשטוש שהמצלמה מוסיפה, אך היא עושה את זה בצורה פנומנלית.

כמובן שזה עדיין אפקט מלאכותי אם אנחנו נסתכל ממש טוב, חדי העין בינינו יראו כל מיני פגמים בתמונה ואם נמש נתמקד נראה באמת בצורה די ברורה שהטשטוש הוא לא אמיתי, אבל ברוב המקרים כשהשוטים רצים די מהר בעריכה - לא שמים לב לזה.

מייצב מצלמה בטלפון

מייצב המצלמה היה מעולה והשתמשתי בו בכל הזדמנות. אני בטוח שעם מייצב ייעודי (לדוגמא: DJI OSMO) אפילו נקבל תוצאות עוד יותר טובות. אבל התוצאות שקיבלתי מהמצלמה היו ממש טובות.


עריכת וידאו פרמייר מסרטוני טלפון

כשאנחנו מגיעים לעריכה זה נהיה פשוט בלגן. זה היה ממש קשה לערוך את הקבצים האלה, הקבצים דחוסים, ולכן המחשב מאוד מאוד מתקשה להעלות את הקבצים ולעבד אותם ולרנדר אותם בפרמייר.

אנחנו צילמנו בטלפון את רוב הווידאו ב- 4K 60FPS - זה מדהים! אבל כשעברנו למצב הסינמטי היינו חייבים לרדת ל- FULL HD 24FPS שזה הגביל אותי בלעשות סלואו מושן (הילוך איטי) בהרבה מקרים.

כמובן שיכלנו לפתור את זה עם אופציית ה- Optical Flow בפרמייר, אבל זה לא משהו שרוצים לקחת כמובן מאליו.

החוסר בבוקה והרבה פעמים בסלואו מושן ובאורך מוקד שהוא קצת מוזר, גורם לצילום להיראות קצת יותר חובבני, ולכן עבדתי מאוד מאוד קשה בעריכה כדי להוסיף כל מיני אפקטים, טשטוש רקע, זומים וכדומה כדי להוסיף עניין לווידאו.


צלמים בתחום

אני יודע שיש היום צלמים שאשכרה מצלמים באופן שוטף אירועים בפלאפון, כמובן שהסכום שמשלמים להם הוא נמוך וגם התוצאה היא פחות איכותית מצילום במצלמה מקצועית, אבל עדיין יש שוק לזה ויש אנשים שמתעסקים בזה וזאת העבודה שלהם - צילום חתונות בפלאפון - אלה כמובן לא עובדים כמוני עם היד, אלא בטח עם מייצב יעודי.


יום הצילומים שלנו - קליפ חתונה

בטח שמתם לב בקליפ חתונה שלא צילמנו את החופה. זאת מכיוון שבכל זאת זהו רגע שאי אפשר לחזור עליו ולא רצינו להתעסק עם הטלפון אלא המצלמה מקצועית כדי להבטיח לזוג צילום טוב ואיכותי.

באופן כללי ניסינו לצלם עם הפלאפון ככה על הדרך, ככה שלא באמת היה לי את כל השוטים שהייתי צריך, ופה ושם ראינו בקליפ חתונה קטעי וידאו שקצת חזרו על עצמם.

חתן וכלה בחופה צילום חתונה בטלפון

איכות הצילום בטלפון

לגבי איכות התמונה (הצילום) - ראינו את ההבדלים בעיקר ברחבת הריקודים ששם אין הרבה אור.

המצלמה של הפלאפון עם החיישן הקטן שלה התחילה להוציא הרבה גריין (GRAIN) כך ששם ראינו ירידה באיכות. זאת לעומת צילומי החוץ שבהם היה לנו שמש נהדרת למצלמה שבפלאפון וקיבלנו יופי של תמונות. הופתעתי מאוד לטובה מה- Dynamic Range, מכמות האור והחושך שהמצלמה מקבלת אפילו בשמש ישירה.


אני מקווה שנהניתם מהחוויה הזאת תהיו איתנו גם בכתבות הבאים, להתראות.


רוצים להישאר מעודכנים?


מעוניינים לקבל פרטים על קורס צילום ועריכת וידאו המקצועי בישראל? פרטים צילום חתונות והפקות וידאו מהאיכותיות בישראל?

טלפון/ווצאפ ישיר למרצה הקורסים והפקות (שרון): 054-6223349

צילום וידאו עכשווי - MIVIDEO

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page