online store איך לבחור קורס עריכת וידאו
top of page

איך ללמוד עריכת וידאו? - חלק א' - לומדים ביוטיוב

אז החלטתם שאתם רוצים ללמוד עריכת וידאו, בטח לאחר שיטוט קצר באינטרנט מצאתם את עצמכם מבולבלים, יש הרבה מקומות ודרכים ללמוד: קורס דיגיטלי במחשב, קורס פרונטלי בכיתה, קורס בזום, שיעורים פרטיים ועוד. בסדרת הכתבות הזאת אנחנו נפשט לכם את העניין כך שתוכלו לבחור את אופן הלימוד המתאים בשבילכם.

לומדים בקורס עריכת וידאו מקצועי מסודר ומאורגן מהבית!

לומדים בקורס עריכת וידאו מקצועי מסודר ומאורגן מהבית!


קורס עריכת וידאו - לימוד עצמי (פרמייר או כל תוכנת עריכת וידאו אחרת)

האופציה החינמית - YouTube

יוטיוב הוא מקור מידע מעולה ללמידה עצמית שבו אנשים באופן חופשי יוצרים מעצמם הדרכות על התוכנה עליה תרצו ללמוד, Youtube עשיר מאוד בתוכן ואם תקפצו בין הסרטונים תקבלו שם מענה כמעת לכל שאלה או בעיה שתצוץ לכם במהלך הלימודים. לאלה שמסוגלים ללמוד 100% עצמאית זו דרך מעולה.

אין צורך להגיע לכיתה והלימוד מתבצע בבית מול המחשב.

הלימוד הינו חינמי ובתכל'ס כל מה שאתם צריכים זה חיבור לאינטרנט ואת התוכנה.

מבין הערוצים המומלצים אפשר למצוא את:

חלק מערוצים ה- Youtube הללו יהיו מעולים ללמידת התוכנה וחלק מהם לטכניקת עריכת הווידאו ליצירת רגש וסיפור.

לרוב, ההדרכות ביוטיוב יהיו על תוכנת עריכת וידאו - פרמייר


חלק נוסף ובלתי נפרד מלהיות עורך וידאו היא כל הזמן לקבל השראה, כאשר אנחנו רואים דוגמאות של יוצרים שונים, סרטים שונים, אפקטים שונים אנחנו נכנסים בממד נוסף ומיוחד לתוך עולם עריכת ויצירת הווידאו, המקום הנוח ביותר לקבל בו השראה הוא Youtube שם נמצאים יוצרי וידאו נהדרים אשר חולקים מהידע ואת היצירות שלהם בחינם (וישמחו אם תעקבו אחריהם או שתתנו לייק :).

PeterMckinnon - יוצר וידאו מוערך ביוטיוב אשר מעלה באופן עקבי סרטונים מלאי השראה

PeterMckinnon - יוצר וידאו מוערך ביוטיוב אשר מעלה באופן עקבי סרטונים מלאי השראה


מעבר לקבלת השראה, Youtube הוא מקום נהדר למציאת Reference (דוגמאות). אם אתם רוצים ליצור וידאו לעצמכם או ללקוח שלכם ואתם לא בטוחים איך הוא צריך להראות תוכלו לחפש דוגמאות לדברים בסגנון הזה ב- Youtube. מבין הערוצים השונים אנחנו ממליצים על:

יוצרי תוכן אלה הם מהיוצרים המקצועיים ביותר והפופולריים ביותר ב- Youtube, לא כל דבר שהם עושים תוכלו לעשות מיד גם אם למדתם וניסיתם להתחקות אחריהם, יש דברים שצריך גם את הניסיון כדי שיצאו ברמת גימור גבוהה כמוהם וגם לשמוע מעורכים ומרצים מנוסים את כמה מסודות המקצוע.

ללמוד דרך ה- Youtube יכול להיות מתסכל - אין את מי לשאול


למרות כמות התוכן האדירה, מי שרוצה ללמוד עריכה דרך Youtube בלבד ייתקל לא מעט במגבלות וחסרונות:

  1. התוכן לא מסודר / מאורגן - למידה עצמית מול ה- Youtube תוציא לכם את המיץ! אין באמת ערוץ Youtube שלוקח אתכם צעד צעד ממש מהבסיס ומלמד אתכם בצורה מסודרת את העריכה או את התוכנה, יש מלא סרטונים בסגנון של טיפים רנדומאליים, או סרטונים של 20 דקות בשם "פרימייר למתחילים" ומכאן תסתדר כאשר מה שקורה הוא שתצטרכו לעבור ממדריך למדריך ולא תהיה חפיפה מסודרת לגבי התכנים ותמצאו את עצמכם לא מעט נושכים שיניים כי אתם פשוט לא מבינים מה רוצים ממכם. למידה ב- Youtube יוצרת "חורים בלמידה", מה שאומר שמנסים ללמוד משהו אחד כאשר המדריך יוצא מנק' הנחה שאתם יודעים את כל הבסיס הדרוש אבל אתם לא יודעים, כי אנחנו קופצים ממדריך למדריך.

  2. הערוצים המקצועיים הם באנגלית - רוב הסרטונים מגיעים מיוצרים שונים מקנדה, הודו, ארה"ב, מדינות מאירופה ועוד, מעטים המדריכים בעברית ובטח שלא מספיק כדי ללמוד את תוכנות העריכה או טכניקות עריכת וידאו לעומק.

  3. רוב המדריכים לא באמת מכירים את התוכנה לעומק - למרות שזה נראה שיוצרי הווידאו נראים מקצועיים, הרבה מהם לא באמת מכירים את התוכנה לעומק וגורמים לכם לפספס המון דקויות שיתקעו אתכם ביצירת אותה הפעולה עם אך שינויים קלים משלכם (תלחץ פה ופה ופה וזה עובד, על מה לחצתי? לא יודע...). הערוץ VideoRevealed הינו חריג ומנחה הערוץ - Colin Smith בהחלט מכיר את תוכנת העריכה Premiere Pro באופן מקצועי ביותר ולעומק (מדריך באנגלית).

  4. אין את מי לשאול - אתם יושבים מול המסך מנסים להבין את הנלמד, ואם לא הבנתם אז זה בעיה שלכם ואין ממש את מי לשאול "רגע אבל זה לא עובד לי!"

  5. זה לוקח הרבה זמן - בגלל חוסר הסדר והארגון וחוסר היכולת לשאול, נוצר מצב שעל דברים קטנים אפשר להיתקע במשך שעות, פשוט המון זמן שמתבזבז.

  6. אין מי שישתלט לך שניה על המחשב כשצריך - אחד הקשיים הגדולים בלימודי עריכת וידאו דרך ה- Youtube היא שפעמים רבות מה שאנחנו רואים במחשב אצלנו זה לא מה שהמדריך ב- Youtube מראה כך שאנחנו פעמים רבות מוצאים את עצמינו אבודים, ואין מי שישתלט לנו על המחשב לרגע ויגיד לנו "תלחץ כאן והנה זה מסתדר".

לסיכום, ללמוד עריכת וידאו ב- Youtube בלבד:

יתרונות - זמין, חינם, טוב למציאת פתרונות לבעיות חריגות, כמות תוכן עצומה.

חסרונות - מידע לא מאורגן, לוקח המון זמן ומלא מלא עצבים, הרוב המקצועי לא בעברית, אין את מי לשאול אם לא מבינים (אין תמיכה), רוב המדריכים חובבנים, חוסר בחוויה ביחס לקורס פרונטלי.


בפוסט הבא נלמד על למידת עריכת וידאו בקורס דיגיטלי


מעוניינים לקבל פרטים על קורס עריכת וידאו המקצועי בישראל?

טלפון/ווצאפ ישיר למרצה הקורסים והפקות (שרון): 054-6223349

עריכת וידאו עכשווית - MIVIDEO

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page