online store תסריט | צילום | עריכה - MIVIDEO - הפקת וידאו
top of page
עורך וידאו צלם וידאו הפקות וידאו הפקת

הפקות וידאו
צילום וידאו - עורך וידאו - עריכת סרטונים

הפקת וידאו לעסקים ופרטיים.

תסריט - צילום וידאו - עורך וידאו.

כל פרויקט כולל תהליך עבודה ברור - הכרת העסק, בניית תסריט, צילום וידאו ע"י צוות צילום וידאו מקצועי עם עריכת סרטונים ע"י עורך וידאו מקצועי, הכל ליצירת וידאו מושך ומסקרן שמביא להגברת הפרסום, לידים ומכירות

הגעה לכל לקוח עם כל הציוד הדרוש לפרויקט, עם הידע והניסיון הדרוש להפקת סרט אדיר, סרטוני תדמית, חוויית לקוח, סרטים קצרים, חתונות ועוד

מבין לקוחותינו

צילום וידאו צלם וידאו הפקת וידאו

דברו איתנו!

תרשמו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מהי הפקת וידאו

תהליך הפקת הוידאו מורכב מ- 3 שלבים:

Pre Production

רפרנס וקהל יעד

ללמוד עריכת וידאו

רפרנס הוא דוגמא לסרטון וידאו טוב שאנחנו רוצים להפיק, לצורך הפקת סרטון הווידאו נחפש ברשתות מספר רפרנסים (דוגמאות) לסרטונים דומים לסרטון הוידאו אותו נרצה להפיק, כמובן שהתכנים יהיו שונים בהתאם לסרטון אותו אנחנו נרצה להפיק אך מתוך הרפרנס נוכל להבין איזה האווירה אנחנו רוצים ליצור ובאיזה צורה הסרטון יופק, לדוגמא: הסבר על מוצר יכול להיות מתוך צילומי המוצר בלבד וטקסטים שרצים במסך, אופציה אחרת היא בעזרת שחקנית שמציגה את המוצר בצורה יותר מוחשית.

 

מה שמכווין אותנו מאוד במציאת רפרנס ובכלל בהפקת וידאו טוב הוא מציאת / הגדרת קהל היעד, ננסה להגדיר למי מיועד הווידאו - טווח גילאי, תחומי עניין, מיקום גאוגרפי ועוד, אלה יעזרו לנו מאוד לחדד את המסר ואת נראות הסרטון.

התהליך הזה של מציאת רפרנס חשוב מאוד גם מבחינת תיאום הציפיות עם הלקוח כך ששני הצדדים מבינים מה הולכים לקבל בסוף התהליך, בהפקת וידאו טובה מציאת רפרנס הוא חלק הכרחי ביותר טרם התחלת העבודה.

אפליקציות רשתות חברתיות

יש לקבוע מראש באיזה פלטפורמה הסרטון הולך להיות מפורסם - האם הסרטון יופק לפוסט בפייסבוק, סרטון לטיקטוק, סרטון לערוץ יוטיוב, סטורי וכו' וכיוצא מכך את צורת הווידאו - ריבוע (יחס של 1:1), סרטון לרוחב (16:9), סרטון לגובה (9:16), להחלטה זו יש השפעה גדולה על הצלחת הווידאו ברשתות השונות.

זו היא החלטה חשובה מאוד שחובה לסגור טרם תחילת הצילומים שכן החלטה זו קובעת איזה אופן הצילום במצלמות של צוות הצילום וקובעת את קהל היעד אליו יגיע הסרטון.

קביעת פלטפורמת פרסום
כתיבת תסריט
תסריט

השלב הזה בהפקת וידאו טוב מתחיל מכתיבת הרעיון או הסיפור לסרט אותו אנחנו רוצים להפיק, לאחר עבודה משותפת עם הלקוח המזמין את הפקת הסרט הסיפור בסופו של דבר הופך לתסריט מסודר עם זמן הצגת הדמויות, תזמון של משפטים או טקסטים שקופצים וכו'

את התהליך הזה ניתן לעשות עם תסריטאי מקצועי מטעמינו או שהלקוח יכול להגיע עם תסריט משלו כאשר אנחנו נכווין אותו לתסריט של סרטון מוצלח

בהרבה מהסרטונים שנפיק לא יהיה לנו תסריט מדויק ונגבש אותו בזמן העריכה בשלב ה- Post Production, זה נכון בהרבה מהפקות צילומי הופעות וסרטוני חוויית לקוח.

הפקות וידאו צילום וידאו עורך וידאו

לאחר שיש לנו תסריט מסודר נתחיל בליהוק: נמצא את השחקנים / הקריינים / מרואיינים לסרטון שלנו.

לדוגמא בסרטון חוויית לקוח נחפש לקוחות שיהיו מוכנים להצטלם להפקת הפרסומת, כאלה שיש להם יכולת וורבלית טובה וכמובן "עוברים מסך".

ייתכן ובהפקות וידאו שונות החלק הזה יקרה בזמן הצילומים, בהם נרצה לדבר עם אנשים אשר נהנים מהופעה בזמן אמת!

בסרטוני הדרכה נשתמש במרצה מבית העסק, אם אין אפשרות כזאת נגייס שחקנית מתאימה אשר תעביר את המסר בצורה מעניינת וברורה

ליהוק
מציאת לוקיישן לצילומים

בשלב הבא של הפקת וידאו נמצא לוקיישן לצילומים, לוקיישן אשר מתחבר בצורה הטובה ביותר למסר אותו אנחנו רוצים לשדר בסרטון:

אם לדוגמא אנחנו מפיקים סרטון תדמית לחברה אז משרדי החברה יכולים להיות מקום מעולה (במקרה שהם באמת נראים מרשימים) או בלוקיישן דומה (WEWORK), אם אנחנו עושים סרטון חוויית לקוח לקורס יוגה אז סטודיו היוגה יכול להיות מצוין.

הפקת סרטון גרין סקרין לדוגמא יכולה לקרות בסטודיו מיוחד לכך או גם באתר הלקוח שבו נקים את עמדת הגרין סקרין להפקת הסרטון.

כמובן שבמקרים רבים הלוקיישן קבוע מראש כמו: מסיבת חוף בחוף מסוים, באירוע חתונה כמובן באולם האירוע, צילום שיעורים ועוד.

אם יש צורך נתאם עם מעצבת סט צילומים את בניית התפאורה הדרושה.

לוקיישן
הפקה
מפיק וידאו

זהו, יש לנו הכל להפקת הסרטון שלנו, עכשיו צריך לתאם עם כולם! כאן מתחילה ההפקה עצמה, להרים טלפונים ולקבוע את יום הצילומים עם כולם, לוודא שהלוקיישן פתוח בתאריך והשעה, לוודא עם השחקנים / המרואיינים שהם מוכנים, לארגן אוכל לכולם, הכנת ציוד הצילום להפקה וכו' כאשר הכל סגור אנחנו יוצאים לצילומים - Production. - יוצאים ליצור וידאו טוב.

החלק ההפקה ובכלל שלב ה- Pre Production הוא חלק חשבו מאוד כדי להגיע הכי מוכנים שאפשר ליום הצילומים והצוות יהיה מוכן לכל דבר כדי להפיק סרטון וידאו ברמה גבוהה

Production

יום הצילומים

צילום וידאו צלם וידאו הפקת וידאו

זהו, יום הצילומים להפקת הסרטון הגיע ואנחנו מוכנים! צוות הצילום (או צלם וידאו) והבימוי אשר מכירים את התסריט יתחילו בצילומים, אם זה צילום טסטמוניאלס (לסרטון עדויות לקוח) / שחקנית שמדברת לטלפרומפטר / הפקת סרט עם תסריט מדויק / תיעוד של אירוע וכו' בכל מקרה אנחנו מוכנים כי עברו על הכל בתהליך ה- Pre Production.

 

מפיק הסרטון יכול להביא איש מקצוע מיועד לכל תפקיד - צלם וידאו, תאורן, מאפרת, סאונדמן, מעצבת וכו' ככל שיש יותר אנשי צוות כך בדרך כלל איכות הסרטון תהיה טובה יותר שכן כל איש צוות יודע את תפקידו ומתעסק רק בו, צלם וידאו אינו לבד לצילום וידאו מקצועי יותר ואיכותי יותר.

אופציה נוספת היא איש צוות אחד - One Men Show - איש אחד שעושה הכל! היום זה מאוד נפוץ שכן טכנולוגית הצילום השתפרה והיא מאוד מקלה על העבודה ליצירת סרטון, אם זה צילום וידאו במצלמה מקצועית או אפילו רק בטלפון - יש המון יוצרות ויוצרי תוכן שמפיקים/ות סרטונים ללקוחות באמצעות הטלפון בלבד.

איש צוות אחד (צלם וידאו שעושה הכל) יכול לעבוד מעולה ולתת פתרון מעולה להפקת וידאו קטנה - ובהתאם גם המחיר.

בהפקות וידאו גדולות יותר דרוש בדרך כלל מספר אנשי צוות זאת כדי לקצר את ימי הצילום, לייעל את העבודה, להרים משמעותית את הרמה של הסרטון ולמנוע תקלות.

Post Production - עריכת סרטונים

עורך וידאו

בהפקת הסרטון זהו זמן עריכת וידאו - עריכת סרטונים, לאחר שצילמנו את כל החומרים הגיע הזמן לשלוח את החומרים לעורך וידאו מקצועי או עורך סרטונים ליצירת סרטון מושך ומעורר השראה שדוחף את הצופה לפעולה. אם זה לרכישת המוצר, הרשמה לרשימת תפוצה או כדי לעורר עניין בחברה או במוצריה.

תהליך עריכת סרטונים (וידאו) הוא חשוב ביותר, ונעשה ע"י עורך סרטונים מקצועי, עורך וידאו / עורך סרטונים טוב יכול לקחת גם חומרי גלם באיכות ירודה ולהפוך אותם לגורמט! לסרטון מושך וויראלי - עריכת וידאו מקצועית.

בתהליך עריכת הווידאו יש 2 מקרים: עורך וידאו לוקח את החומרים שצולמו ויוצר מהם סרטון על פי כישוריו לעריכת וידאו ותיאום ציפיות מול הלקוח. עורך סרטונים טוב הוא מפתח גדול ליצירת וידאו.

מקרה נוסף הוא - צלם הווידאו הוא גם העורך וידאו של הסרטון, זה הוא מצב מצוין! שכן עורך הווידאו הוא זה שצילם ביום הצילומים כך שהוא יודע היטב איזה שוטים יש לו ואיך להכניס את הצילומים בצורה הכי טובה לסרט, שכן הוא זוכר את הצילומים - הוא ביצוע את צילום וידאו - והוא יודע את כוונותיו לעריכה, כך גם אנחנו עובדים בהפקות שלנו, זאת כדי להביא את הסרטונים לרמה הגבוהה ביותר.

אספקת הסרטון

designer-looking-for-reference-2022-06-0

אספקת הסרטון ללקוח היא החלק הסופי ולו יש כל מיני שיקולים:

גודל הסרטון - את הסרטון שהפקנו נוכל לספק בגדלים (מגה בייט) שונים ובאיכויות שונות (ביטרייט) כדי להתאים לפלטפורמות שונות ולצרכים שונים, לדוגמא: סרטון פייסבוק מוגבל לביטרייט של 12Mbps, לעומת זאת בווצאפ נרצה לייצר סרטון של עד 16 מגה בייט כי זאת ההגבלה שם - נכון למרץ 2023).

אם הפקנו סרטון ליוטיוב מומלץ להעלות סרטון בביטרייט של 16Mbps

סרט חתונה גם הוא יכול להיות 16Mbps אך הוא יכול להיות גם גבוהה יותר שכן הוא משודר בדרך כלל במסכי הטלוויזיות בבית המשפחה וכך אין לנו כמעת הגבלה על גודל או איכות.

יחס גודל רוחב - על זה כבר דיברנו בחלק מוקדם יותר כאן, האם אנחנו צריכים את הווידאו לרוחב / לגובה / ריבוע, בדרך כלל נקבע זאת טרם הצילומים אך גם לאחר צילום יש יכולת מסוימת לעורך לספק את הווידאו גם בצורת ריבוע (אם הצילומים צולמו לגובה / לרוחב) לעומת זאת המעבר בין צילומים שצולמו מצילום רחב לצילום גובה ולהפך יהיה קשה מאוד ומוגבל מאוד.

תשלום ו- Watermark - אופן התשלום ייקבע טרם הצילומים, בדרך כלל חברות הפקה נוהגות לדרוש הסדרת תשלום טרם הספקת הסרטון שהופק ואפילו טרם תחילת הצילומים. חלק מחברות ההפקה יטביעו סימן מים בסרטון עד להסדרת תשלום.

במקרים רבים התשלום יהיה גם אחרי אספקת הסרטון אך עם התחייבות בכתב.

bottom of page